Brooklyn (NY) – Philadelphia (PA)

Geplaatst op donderdag 20 september 2012 door Marcel

Vanochtend na het ontbijt hebben we de huurauto opgehaald bij Avis. Na 2 lange en vooral loodzware dagen in New York gaan we vandaag beginnen met de road trip richting Miami. Eerste stad op de lijst waar we allemaal heen gaan: Philadelphia!

De zon is gelukkig ook weer terug, korte broeken en slippers!

De rit duurde een dikke 2 uur en eenmaal aangekomen in Philadelphia hebben we nog zeker een uur rondgereden om een hotel te vinden.

Er is een congres in de stad waardoor alle hotels in het centrum vol zitten. Marriott, Sheraton, Hyatt en Hilton, allemaal vol! Aan de uiterste rand van de stad toch nog een kamer weten te vinden in het Holiday Inn.

Eenmaal gesetteld met de taxi terug gegaan naar het centrum van Philadelphia om wat dingen te bekijken.

Independence Hall waar de Amerikaanse onafhankelijkheidsverklaring werd aangenomen op 4 juli 1776.

Op 8 juli 1776 werd de verklaring voorgelezen aan de inwoners van Philadelphia, dit ging vooraf door het luiden van Liberty Bell. Deze grote klok hangt nu in een museum tegenover Independence Hall dus hebben we ook maar gelijk op de foto gezet 🙂

Het is een mooie, en in vergelijking met New York, rustige stad vol met monumentale gebouwen en beelden.

Even wat pintekes gedronken bij het Hard Rock cafe…

Om vervolgens 13th street in te duiken, een straat vol met restaurants, barren en terrassen. Helemaal bomvol, elk terras en restaurant is afgeladen. Bij toeval lopen we langs een tent die Sampan heet. Ook stervensdruk maar ze hadden gelukkig nog 1 tafeltje vrij.

In de keuken doen ze aan fusion koken, en dan met Japanse gerechten. Als groot fan van Japans eten was ik bijzonder benieuwd naar deze stijl van koken in de Japanse keuken. In 1 woord: fenomenaal.

En toen de hoofdgerechten.

Echt fantastisch gegeten! Na de steak van gisteren dachten we dat dat niet snel ingehaald zou worden, maar 1 dag later is dat alsnog gebeurd 🙂

Rond 21:00 uur waren we klaar en gingen we weer richting hotel, nog even snel een foto van deze mooie stad.

Philadelphia is de bom! Misschien zelfs wel leuker dan New York… althans, die mening delen wij hier beiden wel.

Ik heb trouwens meer foto’s en tekst toegevoegd aan de post van de 2e dag in New York. Aangezien deze gemaakt was toen ik doodmoe was en flink wat pintekes had genuttigd, vond ik deze zelf wat karig dus heb ik hem uitgebreid 🙂

Morgen gaan we richting Gettysburg, maar voordat we weggaan gaan we eerst nog 1 foto maken van een bijzonder beeld in Philadelphia. Welke dat is, dat zie je morgen! 🙂

6 Responses to “Brooklyn (NY) – Philadelphia (PA)”

1. Wilma says:

Oh gelukkig ligt het dus niet aan mij dat er ineens meer foto’s opstonden bij de 2 e dag new york. Ik dacht al heb ik nou ‘s morgens zo snel gekeken.

2. Marieke says:

Leuker dan New York?!? Kan dat nou;-), maar idd op de foto’s ziet het er idd erg mooi uit. Bij jullie dus een lekker zonnetje, nou hier is het echt herfstweer aan het worden. Geniet van jullie volgende dag en ben morgenochtend weer benieuwd naar jullie verhalen. X Miep.

3. Wilma says:

Er valt een stukje weg, t is nog vroeg. Weer veel gezien vandaag en bijzonder gegeten zo te zien. Goede reis verder.

4. Manollo says:

Gelukkig weer een zonnetje en hoop voor jullie dat het niet zo zwettie is…
    En dat eten! Het is hier tijd voor het ontbijt maar krijg spontaan trek in Japans 🙂 Goede reis vandaag xxxx

5. Tamara says:

Ziet er allemaal weer gaaf uit hoor! En gaver dan New York, dat zegt dan wel veel over Philadelphia. Misschien heeft het Japans eten jullie een beetje beïnvloed 😉 Goede reis!!

6. Kim says:

Wow, dat eten ziet er zeker erg lekker uit zeg!! Mjammieeeee